Selasa, 2 Oktober 2012

kek cOkLat Lembab





Hazz pecah rahsia

Baru baru ini ketika sedang bersantai aku dikejutkan oleh jamuan akak aku
yg tk seberapa lh sangat,
ala-ala simple je tapi sangat sedap...ianya adalh resepi percubaan
yg tk seberapa menjadi tetapi jadi jgk....hahaha


*huhh...tak sedaplah+kurang manis+pahit sket cbab hangus+
kurang masak+bla bla bla+
bli bli bli+ wkwkw*






kalo sudah lapar doksah banyak carita
talan jakk



disini aku rewrite cara-cara pembuatan yg aku copy and paste buat anda

Kek coklat lembab

bahan bahan

2 cawan tepung gandum
2 cawan gula halus
1cawan serbuk koko
1 sudu kecil baking powder
1 sudu kecil bikarbonat soda
1 biji mentega (250 gram )
4 biji telur
2 cawan susu coklat
1 sudu kecil esen vanilla
topping( coklat masak,1 sudu mentega, dan setengah cawan susu coklat)

cara-cara

1.campurkan tepung gandum, serbuk koko ,baking powder & bikarbonat soda...ayak tingggiii

2.pukul mentegadgan gula halus ..pukul sampai kembang kemudian masukkan telur 1 persatu hingga sebati

3.masukkan pula susu coklat & pukul sehingga sebati

4.masukkan adunan ke dalam loyang yg telah ditapisi kertas minyak & adunana mentega

5.bakar 180 darjah celcius selama 45 menit...janga terlalu lama nanti tak Lembab

6.setelah masak biarkan sejuk seketika dan siap untuk dihidangkan.../i lie..kek tue akak aku bli d kadai...kah kah kahhhhh


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

''''Lue KoMen DuLu Lah''' baru Gua DiaMMM''''